www.discfactor.nl

Het DISC model brengt voorkeursgedrag en -communicatie in kaart. Hiermee kun je je eigen

voorkeuren in verschillende omgevingen in beeld brengen en ook die van anderen. Hierdoor

begrijp je (beter) wat jezelf en anderen motiveert en waarom jij en anderen bepaalde keuzes

maken en voorkeuren hebben.

DISC bevordert open communicatie, versterkt relaties en vergroot persoonlijke effectiviteit!

 

De letters DISC staan voor:

D = Daadkrachtig, Direct             

Hoe je omgaat en reageert op problemen en uitdagingen

Snelle acties en taakgericht

 

I  = Interactief, Inspirerend           

Hoe je anderen beweegt en overhaalt tot jouw standpunt

Snelle acties en mensgericht

 

S = Stabiel, Sociaal                    

Hoe je omgaat met en reageert op veranderingen in jouw omgeving

Rustige benadering en mensgericht

 

C = Conformerend, Consciëntieus 

Hoe je reageert op en omgaat met details, gestelde regels en procedures

Rustige benadering en taakgericht

 

Het begrijpen van de 4 persoonlijkheidsstijlen helpt je om beter te communiceren, conflicten te voorkomen of te verminderen, de verschillen in anderen te waarderen, vertrouwen te winnen en anderen positief te beïnvloeden.

 

::::::Desktop:DISC logomap:DISCcertificatie.jpeg 

"Het is een plezier om met Tom te werken. Hij is snel in het benoemen van knelpunten en tast onmiddelijk de oplossingen af. Het is zijn doel om een hoog kwaliteitsniveau te handhaven doorheen heel de levenscyclus van klanten. Hij biedt verbetering in processen, procedures en rapportering, maar ook in SLA-ontwikkeling. Hij heeft oog voor opportuniteiten die de efficiëntie in sales/service en kostenbeheersing verbeteren. Tom is een centrale teamspeler die de waarde van mensen begrijpt en het beste uit hen weet te halen. Hij is rechtvaardig en geeft mensen de ruimte om hun job te doen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun de uitvoering van hun taken."

Eva Valgaeren - werkte nauw samen met Tom bij SPE (Luminus)

Tom created value to our company in the time it was starting up and transformed to a big player.  He was a differentiator when it came to organisation, giving direction for the call center and as a technology expert. The advantage of Tom as a teammember is the clear analysis he makes and his behaviour to think for the group before thinking of his own agenda.

Michel Kranzen

"Tom is iemand die altijd naar de toekomst kijkt en daarop zijn beslissingen baseert. Hij is werkelijk de innovator van dienst, waarbij woorden als efficientie, optimalisatie, gebruiksvriendelijkheid, klantgerichtheid en gezond boerenverstand absoluut van toepassing zijn.

Verder is Tom iemand die je scherp zet. Challengen is een favoriete bezigheid van hem, op een constructieve manier. Naast zijn werkcapaciteiten is Tom een leuke gast waarmee je zowel een lach als een traan kan delen, maar ook diepere gesprekken kan hebben over de zin van het leven of de psychologie van de mens.

Ik kan persoonlijk zeggen dat ik, dankzij Tom te hebben gekend, een stap verder sta dan voorheen."

Steven Verbesselt - werkte met Tom bij SPE (Luminus) en Tele'Train

Tom Willekens

Tijdens mijn loopbaan in customer service omgevingen groeide ik van medewerker naar manager in verschillende gebieden. Ik doorleefde alle aspecten van een klantendienst, menselijke en operationele. Het samenspel van rollen op de werkvloer en daarboven ken ik als mijn broekzak.

Ik heb ervaring als teamcoach, contact center manager, planning & forecasting manager, external contact center manager, quality assurance en back office manager. Geboeid door de mogelijkheden van een goed functionerend middenmanagement, werk ik naar volledige en creatieve oplossingen die mensen laten groeien.

Over Tom

Net als in mijn professionele omgeving, probeer ik ook in mijn vrije tijd grenzen te verleggen. Ik hou van mountainbiken, snowboarden, surfen. Sporten waarbij je uitgedaagd wordt om je kracht en wendbaarheid in te zetten en elementen van de omgeving in je voordeel te gebruiken.

Samen met vrienden heb ik al vele trajecten binnen Europa op de mountainbike afgelegd. We houden onze conditie scherp en zoeken de goede uitrusting om een parcours te trotseren. Onderweg loopt het soms makkelijk, dan weer niet. De hindernissen zijn een gegeven, afhankelijk van het weer en het landschap. Daar moeten we het mee doen. We zweten en zien af, we lachen om elkaar en om onszelf. En de voldoening is groot als we weer een nieuwe kaap gehaald hebben.

Quotes

Collega's en opdrachtgevers over Tom

Tom created value to our company in the time it was starting up and transformed to a big player.  He was a differentiator when it came to organisation, giving direction for the call center and as a technology expert. The advantage of Tom as a teammember is the clear analysis he makes and his behaviour to think for the group before thinking of his own agenda.

Michel Kranzen

"Het is een plezier om met Tom te werken. Hij is snel in het benoemen van knelpunten en tast onmiddelijk de oplossingen af. Het is zijn doel om een hoog kwaliteitsniveau te handhaven doorheen heel de levenscyclus van klanten. Hij biedt verbetering in processen, procedures en rapportering, maar ook in SLA-ontwikkeling. Hij heeft oog voor opportuniteiten die de efficiëntie in sales/service en kostenbeheersing verbeteren. Tom is een centrale teamspeler die de waarde van mensen begrijpt en het beste uit hen weet te halen. Hij is rechtvaardig en geeft mensen de ruimte om hun job te doen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun de uitvoering van hun taken."

Eva Valgaeren - werkte nauw samen met Tom bij SPE (Luminus)

"Tom is iemand die altijd naar de toekomst kijkt en daarop zijn beslissingen baseert. Hij is werkelijk de innovator van dienst, waarbij woorden als efficientie, optimalisatie, gebruiksvriendelijkheid, klantgerichtheid en gezond boerenverstand absoluut van toepassing zijn.

Verder is Tom iemand die je scherp zet. Challengen is een favoriete bezigheid van hem, op een constructieve manier. Naast zijn werkcapaciteiten is Tom een leuke gast waarmee je zowel een lach als een traan kan delen, maar ook diepere gesprekken kan hebben over de zin van het leven of de psychologie van de mens.

Ik kan persoonlijk zeggen dat ik, dankzij Tom te hebben gekend, een stap verder sta dan voorheen."

Steven Verbesselt - werkte met Tom bij SPE (Luminus) en Tele'Train

Meer weten?

Contacteer mij om te kijken waar ik uw teamleaders en coaches kan helpen.